Facebook opent zich voor meer advertenties van CBD-bedrijven.

Zoals uitgelegd in een recent artikel van Verge , verbood Facebook reclame voor CBD of opneembare hennep, hoewel die producten niet specifiek werden vermeld in het advertentiebeleid van Facebook . Deze stap resulteerde in frustratie van CBD-merken en zelfs een rechtszaak die vermeende misleidende advertentiewerkwijzen zou hebben.

Nu heeft Facebook zijn banlijke verbod op CBD-producten versoepeld, volgens een agentschap met kennis van zaken. Adverteerders mogen advertenties weergeven voor actuele hennep op Facebook. Adverteerders kunnen advertenties weergeven die verwijzen naar bestemmingspagina’s met opneembare hennep en actuele CBD. Maar de advertenties kunnen niet specifiek deze producten bevatten. Facebook verbiedt nog steeds advertenties voor opneembare CBD, inclusief advertenties die verwijzen naar bestemmingspagina’s met die producten.

“Ons beleid blijft hetzelfde: we staan ​​niet toe dat mensen CBD of instelbare hennep promoten op Facebook. De update voor niet-eetbare hennep is maanden geleden gemaakt, “mailde een woordvoerder van Facebook.

De verandering van Facebook komt omdat de zaken van CBD snel groeien en Amerikaanse staten individueel proberen de markt te reguleren . Ondertussen zijn de platforms elk verschillend gericht op CBD-advertenties. Google, bijvoorbeeld, test aan het toestaan ​​van advertenties voor actuele producten, zolang ze niet zeggen CBD, volgens Morning Consult .

De druk om Facebook en andere platforms te veranderen, is toegenomen, zei Andrew Hemmingway, president van Toasted Collective, een digitaal bureau gericht op cannabiscliënten.

“Facebook heeft meer dan ooit meer en meer van zijn vertegenwoordigers laten zeggen dat ze plaatsing nodig hebben, zodat ze gedwongen worden om opheldering te krijgen. Veel van deze bedrijven verkopen hennepafgeleid en verkopen voornamelijk crèmes, wrijvingen, patches, maar Facebook was er volledig vanaf gebleven, “zei Hemmingway.

Het beleid van Facebook betekent natuurlijk niet dat elke advertentie die aan deze nieuwe richtlijnen voldoet, wordt goedgekeurd. Facebook maakt consequent fouten met het markeren van advertenties en de advertenties moeten nog steeds voldoen aan het andere advertentiebeleid en de community-standaarden van Facebook.

Abonneer u op de Digiday Video Briefing

Abonneer u op een exclusieve, interne blik op wat er feitelijk gebeurt in de video-industrie die wekelijks in uw inbox wordt afgeleverd.

De beleidswijziging komt niet alleen omdat CBD groeit, maar ook wordt goedgekeurd door drogisterijen en nieuwe categorieën zoals cosmeticamerken en zelfs de oprichting van merken voor dierenverzorging binnendringt . Met de verandering gericht op actuele hennep en CBD, staan ​​de merken die oliën, lotions, crèmes, zalven, serums en make-up toegediend met CBD bieden, ten goede.

CBD-merken gingen afgelopen maart naar SXSW om consumenten voor te lichten over CBD. Voor merken als Medterra, die momenteel voor 60% direct-to-consumer is in termen van hoe het zijn producten verkoopt, kan de mogelijkheid om op Facebook te adverteren, waar andere direct-to-consumer-merken digitale reclame hebben gebruikt om uit te breken, een spelwisselaar.

Dit verhaal is bijgewerkt met een reactie van Facebook PR.