6 dingen die je over het hoofd zag in Pot Stock Charlotte's Web's eerste kwartaalrapport


De Beste Kwaliteit CBD Olie?

MHBioShop CBD Olie Specialist  


Pour la meilleure qualité d’Huile de CBD Visitez

HuileCBD.be specialist Huile de CBD


De kopnummers geven simpelweg niet het volledige verhaal.

Sean Williams

Of u nu een relatief nieuwe investeerder bent of iemand die al jaren of decennia uw geld aan het werk zet, een ding dat u waarschijnlijk begrijpt, is dat ‘inkomstenseizoen’ slechts een mythe is. Van het begin van het jaar tot het einde rapporteren beursgenoteerde ondernemingen hun kwartaal- of jaarresultaten en de marihuana-industrie is geen uitzondering.

Hoewel we voorbij zijn aan de traditionele grenzen van het inkomstenseizoen voor Wall Street, heeft het de producent en distributeur van cannabidiolproducten en -verslaafden Charlotte’s Web Holdings ( NASDAQOTH: CWBHF ) van HNP niet belet de bedrijfsresultaten van het eerste kwartaal na de rapportage te rapporteren. sluitingsbel op dinsdag 28 mei.

Twee gloved handen die een volledige flesje en druppelbuisje van cannabidiololie voor een hennepinstallatie houden.

Afbeeldingenbron: Getty Images.

Een kijkje achter de schermen bij de eerste kwartaalprestaties van Charlotte’s Web

Charlotte’s Web rapporteerde al voorlopige gegevens op 8 mei, dus Wall Street en investeerders hadden een goed idee van wat ze konden verwachten toen het bedrijf de motorkap opvoerde tijdens zijn prestaties in het eerste kwartaal. Uiteindelijk steeg de autonome omzet jaar op jaar met 66% tot $ 21,7 miljoen, waarbij de brutowinstmarge 72,8% bereikte, exclusief aanpassingen aan de reële waarde van biologische activa. Het bedrijf merkt ook op dat zijn producten vanaf eind maart in meer dan 6.000 deuren waren , wat een winst betekent van meer dan 2.300 retaildeuren gedurende het kwartaal.

Het eindresultaat van deze groei, na een substantiële stijging van de bedrijfskosten, bedroeg $ 2,3 miljoen in het nettoresultaat, of $ 0,02 per verwaterd aandeel, een beetje lager dan de $ 3,1 miljoen die het in het eerste kwartaal van 2018 verdiende, wat neerkomt op $ 0,04 per aandeel dat toen nog verdund was.

Waarom de daling van het nettoresultaat als het bedrijf zo goed presteert? Volgens het management is dit het resultaat van voortdurende investeringen in infrastructuur en personeel die nodig zijn om “zijn interne capaciteiten te bouwen om de verwachte omzetgroei te ondersteunen voor de rest van 2019 en daarna.” Met andere woorden, je moet geld uitgeven om geld te verdienen, en dat is precies wat Charlotte’s Web in dit geval doet.

Heb je deze belangrijke feiten en cijfers over het hoofd gezien?

Maar als u zich alleen concentreerde op de headline-cijfers in het eerste kwartaalrapport van Charlotte Web, heeft u waarschijnlijk een aantal belangrijke gegevens en besprekingen over het hoofd gezien. Hier zijn zes belangrijke feiten en cijfers die u moet weten.

Een accountant die op zijn potlood kauwt aangezien hij dicht cijfers van zijn drukcalculator onderzoekt.

Afbeeldingenbron: Getty Images.

1. Sequentiële kwartaalomzetgroei was de langzaamste op recordbasis

Zoveel als ik persoonlijk de groeimogelijkheden van Charlotte’s Web en zijn winstgevendheid prijsgaf voor de meeste pot-aandelen, was niet elk aspect van het eerste kwartaalverslag goed nieuws. De opeenvolgende kwartaalomzetgroei liep bijvoorbeeld in het eerste kwartaal bijna terug tot een crawl ($ 21,7 miljoen in Q1 2019 versus $ 21,5 miljoen in Q4 2018) en het was zeker de zwakste opeenvolgende omzetgroei in de korte geschiedenis van het bedrijf.

Niet veel in het persbericht van het bedrijf biedt een verklaring waarom de verkoop vrijwel vlak bleef vanaf het achtereenvolgende vierde kwartaal. Mijn vermoeden is echter dat het bedrijf zijn extractierendement had weten te maximaliseren uit de 300 hectare hennep die het had geplant, waardoor een tussentijds plafond werd gesteld voor verkopen op zeer korte termijn, ondanks de enorme toename van de deuren van de detailhandel.

Maar zoals u in het volgende punt zult zien, is deze minuscule opeenvolgende omzetgroei waarschijnlijk slechts een kwestie van één of twee kwart.

2. Charlotte’s Web plant meer hennep in 2019 dan voor het eerst werd aangekondigd

Een tweede interessante feitering is dat het persbericht van de winst vermeldt dat Charlotte’s Web 700 hectare hennep wilde planten in 2019 (en daarna) om rekening te houden met de snel stijgende vraag. Dat is meer dan het dubbele van wat het bedrijf vorig jaar heeft geplant, en is zelfs meer dan het bedrijf gezinspeeld op slechts drie weken daarvoor.

In het eerste persbericht van het bedrijf over het eerste kwartaal, zei nu-oud-CEO Hess Moallem:

We hebben in 2018 300 hectare hennep geplant en 675.000 pond ruwe hennep geoogst in vergelijking met 63.000 pond in 2017. Voor het seizoen 2019 verdubbelen we de geplante hectares om ervoor te zorgen dat we de volumes hebben die nodig zijn om aan de verwachte vraag tot 2020 en tot 2021 te voldoen. We delen in het enthousiasme van de markt en hebben vertrouwen in onze langetermijnkans om onze positie in merk en marktleiderschap te vergroten.

Maar het bedrijf heeft zijn areaal niet verdubbeld … het is meer dan verdubbeld tot 700 hectare van 300. Dat brengt het bovengenoemde verkoopplafond nog hoger voor 2019 en daarna.

Twee miniatuur winkelwagentjes, waarvan één met een cannabisbloem en de andere met cannabidiololieflesjes.

Afbeeldingenbron: Getty Images.

3. De verkoop van retailkanaal steeg tot 51% van de totale omzet

Toen het bedrijf zijn voorlopige Q1-resultaten bekendmaakte, merkte het op dat ongeveer de helft van de omzet direct-naar-consument zou zijn. Dit betekent dat het hebben van 51% van de verkopen afkomstig uit winkels min of meer jibes met wat het zei drie weken geleden.

Maar wat je misschien niet hebt gemerkt, is dat de verkoop van retailkanalen als percentage van de totale omzet jaar op jaar steeg van 47% naar 51%. Dit is niet geheel verrassend, aangezien het bedrijf zijn oliën, capsules en actuele producten naar nieuwe deuren en nationale retailers heeft geduwd. Het nadeel is echter dat de e-commerceverkoop (dwz direct naar de consument) doorgaans hogere marges biedt. Dus hoewel de zichtbaarheid van Charlotte’s Web toeneemt, kan deze toch onder lichte druk van de marges staan, aangezien een groter percentage van de omzet naar fysieke verkooppunten gaat in tegenstelling tot e-commerce.

4. Het is nu een CBD-speler voor huisdieren

In het geval je het gemist hebt, gooide Charlotte’s Web ook zijn hoed, of moet ik zeggen poot, in de ring als een cannabidiol (CBD) producten speler voor huisdieren.

Volgens de Brightfield Group, die al een recordaantal oproepen voor een samengesteld jaarlijks groeipercentage (CAGR) in de wereldwijde CBD-verkoop van 147% tussen 2018 en 2022 , zou de CBD-huisdierenmarkt in 2022 wereldwijd 1,16 miljard dollar waard kunnen zijn (wat neerkomt op 151%) CAGR tussen 2018 en 2022). Slechts een paar weken geleden lanceerde Charlotte’s Web een geheel nieuwe serie van 12 hennepextractproducten die op de markt worden gebracht onder het merk PAWS. Dit omvat hennep-extract gearomatiseerde kauwsnacks, gearomatiseerde en niet-gearomatiseerde oliën en een actuele balsem voor huisdieren. Het is misschien geen grote inkomstenproducent, maar het is een snelgroeiend kanaal dat toch op radars van beleggers moet zijn.

Een onderzoeker in een witte laboratoriumjas met een klembord die aantekeningen maakt in het midden van een hennepkwekerij.

Afbeeldingenbron: Getty Images.

5. Een belangrijk besluit van de FDA over CBD is aanstaande

Het is de moeite waard om erop te wijzen dat het eerste persbericht over de resultaten van Charlotte’s Web in het eerste kwartaal enkele paragrafen bevat over de passage van de Farm Bill in december, die de productie van hennep legaliseerde en de openbare hoorzitting van 31 mei door de Food and Drug Administration (FDA) over regulering van hennep afgeleid CBD.

Hoewel CBD-producten meestal legaal zijn in de VS, heeft de FDA zijn voet gezet op CBD-additieven in voedsel en dranken. Deze publieke hoorzitting, samen met aanvullende discussies, zal de FDA helpen zijn beleid te bepalen of CBD al dan niet aan voedsel en dranken wordt toegevoegd. Een gunstig beleid hier zou een pluim zijn voor een bedrijf als Charlotte’s Web.

6. Charlotte’s Web’s CEO heeft een achtergrond in de voedingsindustrie

Last but not least, brengt Charlotte’s Web’s nieuw aangestelde CEO, Deanie Elsner, een schat aan ervaring mee vanuit de voedingsindustrie.

Volgens het persbericht waarin zij haar aanwerving aankondigde, diende mevrouw Elsner als de president van Kellogg ‘s Snack Business Unit, de grootste business unit in de portefeuille van de onderneming, en diende zij gedurende meer dan twee decennia in verschillende leidende posities bij Kraft Foods, dat is nu onderdeel van Kraft Heinz . Dit zijn reuzen van verpakte goederen die wereldwijd actief zijn, wat betekent dat mevrouw Elsner de perfecte persoon is om Charlotte’s Web’s drijfveer in voedselproducten te leiden, uitgaande van een positieve beslissing over CBD-additieven in voedsel door de FDA.

Er gebeuren grote dingen op Charlotte’s Web en de totale inkomstencijfers vertellen gewoon niet het hele verhaal.

Sean Williams heeft geen positie in een van de genoemde aandelen. De Motley Fool heeft geen positie in een van de genoemde aandelen. De Motley Fool heeft een openbaarmakingsbeleid . “>

Lees Meer

Leave a Comment